Saturday, October 23, 2010

Biar la. Keja diorang...

Masa sekolah menengah dulu, aku menunggang motor ke sekolah. Suatu hari aku terlambat. Kena tahan ngan pengawas yang jaga pintu pagar. Dia catat nama aku. Aku relax sahaja. Senyum. Bagi kerjasama. Dah kerja diorang. Nak buat camna.

*****

"Encik tahu apa salah encik?" tanya uncle berbaju putih seluar hitam.

"Tahu tuan. Ni IC ngan lesen saya. Mintak maaf la tuan, lenkali saya tak buat dah" aku cuba merayu.

"Maaf ye encik. Saya cuma buat kerja saya. Encik sedar kan encik memotong lori tu kat garisan berkembar?"

So, nak buat camne. Dah kerja dia saman orang. Redha jela 3rat terbang. Demit!!!!

5 comments:

under the sky said...

ooo sayangnya. 3rat leh joli kat jusco okeyh

faxxi said...

aku pon pernah kene.siap ckp 'terima kasih' lepas sain surat saman tu.uhuk uhuk.3 rat melayang.

faRk said...

kak long ~ yeah....sy niat derma kat kerajaan....hahaha

faxxi ~ saya pon ucap trima kasih gak...siap salam cium tangan lagik...hahaha

faxxi said...

fark~bwekkk.npk sgt ko menipu.cium tgn kunun, peluk cium xde ke? ;p

faRk said...

xkn aku nk bgtau aku romen ngn polis tu. jatuh maruah aku...haha