Thursday, February 17, 2011

Pengenalan.

Masa darjah-darjah, cikgu BM ajar buat karangan. Masa tu karangan tak kurang dari 80 patah perkataan, tu pun dah berdarah hidung dah time tu.

Aku tanya rakan sebaya aku masa tu cara nak buat pengenalan. Bukan tak faham cikgu ajar, cuma kurang faham. Lalu rakan sebaya aku menerangkan, "Ala, pengenalan tu macam mana kau kenalkan diri", jawab rakan sebaya acuh tak acuh.

Senang nye.

.......

Nama saya Muhammad. Saya tinggal di kampung alor dalam daerah kuala terengganu. Saya merupakan anak pertama kepada ayah dan emak saya. Hobi saya ialah membaca dan bermain. Saya lahir pada 9.9.85.


"Fakhruddin, ape kaitan pengenalan awak dengan tajuk karangan 'Saya sebuah buku'?", tanya cikgu BM kuat-kuat.

Nasib baik rakan sebaya datang sekolah jalan kaki, kalau naik beskal aku dah bakar tayar beskal dia sambil gelak kuat-kuat..hahahaha.

No comments: