Saturday, December 8, 2012

Kau dah lama balik?

Masa tu aku tengah lintas jalan 4 lorong depan cimb kuala terengganu. Sampai depan cimb, aku terserempak dengan junior aku masa sekolah menengah. Pompuan.

"Hei fark, lama tak jumpa. Since sekolah kan?". Dia mula bicara.

"Haah Dia, lama betul. Dah lawa ko kan. Dulu biasa je kan?", balas aku dengan kurang ajar.

"Well, biasa la. Dulu lain, sekarang lain. Kau pun apa kurang, makin gemuk aku tengok. Eh BTW, bila balik?", Dia juga cuba main kasar.

"Hujung 2009 start stay terengganu", kemas jawapan ku.

"Lama jugak ko kat korea kan, ade 6 tahun?", soal Dia.

"Ppfffttt....", ini saun ifek tersembur air liur ke tanah.

Baru aku perasan, location aku kat dalam facebook tu ialah Incheon, Korea. Untuk makluman, itu hanya mainan. Jangan simpan dalam hati atau kagum-kagum plak ye.

"Haah, lebih kurang. Eh ok la, aku ada hal urgent nak jumpa manager cimb ni, nanti jumpa lagi. Papai", terus aku blah sambil berlari-lari anak, meninggalkan Dia yang macam nak tanya panjang lagi pasal aktiviti aku di Korea.

Demmit.

Sekian dari fark, Live from Stamford Bridge, London.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: