Thursday, April 19, 2012

Nyaris

Brader Hutang Aku (BHA): Bos, jemput masuk dulu kita bincang.

Aku Yang Comel (AYC): Tak payah masuk-masuk duduk-duduk bagai. Aku datang nak ambil duit yang kau hutang.

BHA: Maafla saya dah mungkir janji, hari khamis depan saya bayar.

AYC: Dah empat kali khamis saya tunggu tau bang. Gini la, saya jumpa abang punya tauke, kita kira potong gaji abg jela senang. Boleh?

BHA: Eh, jangan la libat dengan ofis plak. Malu la saya camtu. Lagi pun hutang saya 200 je kan...

AYC: Oih, 200 pun duit tau tak? Aku kerja berpeluh basah baju tau tak, nak dapat ke 200. Nak dapat RM200, kena buat nasi goreng sea food 120 pinggan tau tak?

BHA: Ye bos, hari khamis ni saya setel ye.

AYC: Khamis ni aku datang amik RM200, takde kalu aku jumpa kau punya bos.

BHA: Eh jangan camtu bang...

AYC: Jumpa khamis ni. Cakap banyak takde.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: